Nevelési nehézségek a bölcsődéskorú gyermekek ellátásában

NEVELÉSI NEHÉZSÉGEK A BÖLCSŐDÉSKORÚ  GYERMEKEK ELLÁTÁSBAN

  • Képzés azonosító száma: T-NEB-9

    Jelenléti képzés: 1015 Budapest, Donáti utca 51.

    Képzésindítás: 2025. 09. 27. jelenléti képzés

    Továbbképzési pontérték: 32

    Jelentkezési és befizetési határidő: 2025. 09. 20.

    Képzés óraszáma: 20 tanóra (megengedett hiányzás 2 tanóra)

    Képzés díja: 37.000.- Ft, azaz harminchétezer Forint

    Raiffeisen Bank Zrt. 12042809-00102037-00200007

    Kérjük a megjegyzés rovatban tüntessék fel a tanfolyamon résztvevő nevét és a képzés azonosító számát. A jelentkezéseket a befizetések beérkezésének megfelelően rangsoroljuk.

    Képzési ütemezése:

     2025. 09. 27. szombat

    2025. 10. 04. szombat

    2025. 10. 11. szombat

    2025. 10. 18. szombat

    online jelentkezés

    Képzési program:

    A tanfolyam célja, hogy segítsen a nehezen kezelhető gyerekkel végzett munkában pedagógiai eszköztárunkat gazdagítani. Nem elméleti tudást, hanem gyakorlati segítséget kíván adni. A képzés folyamán az általunk hozott eseteket vesszük górcső alá. Célunk a problémák mélyebb megértése, megoldások keresése a csoport közös tapasztalatai alapján.

    A képzésen többféle módszerrel dolgozunk: Interaktív előadás; kiscsoportos beszélgetések; egyéni munka (munkafüzet, megfigyelési napló).

    Az egyes képzési napok közötti időszakban megfigyelési naplót vezetünk, amit a következő alkalommal kiértékelünk: történt-e változás; ha igen, mi vált be; milyen újabb lépéseket tehetünk.

    A képzéssel megszerezhető kompetenciák:

    A képzésben résztvevő a képzés végére képes lesz:

    • A megfigyelni a különböző nevelési helyzeteket a családi bölcsődében. Képes elkülöníteni az érzékelhető valóságot és az értelmezését.
    • Felismerni és értelmezni különböző nevelési helyzetekben a gyermekek/szülők és a saját szükségleteit, érzéseit, és képes ezeket kommunikálni, megfelelően reagálni.
    • Ismeri a mentalizáció fogalmát, képes értelmezni a nevelési helyzeteket, meg tudja fogalmazni saját- és a helyzet többi résztvevőjének szükségleteit, érzéseit.
    • Megérti az egyes kötődési típusokra jellemző viselkedési mintázatokat, képes ezek felismerésére különböző nevelési helyzetekben.
    • Ismeri az erőszakmentes kommunikáció fogalmát. Ismeri és képes használni azokat a kommunikációs technikákat, amelyek segítenek a konfliktushelyzetek megoldásában.
    • Támogató attitűddel fordul a rábízott gyermekek és szüleik felé.
    • Felismeri azokat a nevelési problémákat, amelyek meghaladják a saját kompetenciáját és képes más szakemberekkel együttműködni a probléma megoldásában.
    • Felismeri a saját kompetenciájába tartozó nevelési nehézségeket
    • A továbbképzés teljesítésének feltételei: Írásbeli megfigyelési feladat, három alkalommal végzett megfigyelés rögzítése a megfigyelési naplóban és elemzése a munkafüzetben. A megfigyelések feladatmegoldás során szerzett saját tapasztalatok értő bemutatása a tanórákon. A tanórákon aktív és konstruktív részvétel. A képzés zárásakor a résztvevő szóbeli önreflexiója saját fejlődéséről és önfejlesztési elképzeléseiről.
    • Képzés azonosító száma: T-NEB-10

      Jelenléti képzés: 1015 Budapest, Donáti utca 51.

      Képzésindítás: 2025. 10. 17. jelenléti képzés

      Továbbképzési pontérték: 32

      Jelentkezési és befizetési határidő: 2025. 10. 10.

      Képzés óraszáma: 20 tanóra (megengedett hiányzás 2 tanóra)

      Képzés díja: 37.000.- Ft, azaz harminchétezer Forint

      Raiffeisen Bank Zrt. 12042809-00102037-00200007

      Kérjük a megjegyzés rovatban tüntessék fel a tanfolyamon résztvevő nevét és a képzés azonosító számát. A jelentkezéseket a befizetések beérkezésének megfelelően rangsoroljuk.

      Képzési ütemezése:

       2025. 10. 17. péntek délután

      2025. 11. 07. péntek délután

      2025. 11. 14. péntek délután

      2025. 11. 28. péntek délután

      online jelentkezés

      Képzési program:

      A tanfolyam célja, hogy segítsen a nehezen kezelhető gyerekkel végzett munkában pedagógiai eszköztárunkat gazdagítani. Nem elméleti tudást, hanem gyakorlati segítséget kíván adni. A képzés folyamán az általunk hozott eseteket vesszük górcső alá. Célunk a problémák mélyebb megértése, megoldások keresése a csoport közös tapasztalatai alapján.

      A képzésen többféle módszerrel dolgozunk: Interaktív előadás; kiscsoportos beszélgetések; egyéni munka (munkafüzet, megfigyelési napló).

      Az egyes képzési napok közötti időszakban megfigyelési naplót vezetünk, amit a következő alkalommal kiértékelünk: történt-e változás; ha igen, mi vált be; milyen újabb lépéseket tehetünk.

      A képzéssel megszerezhető kompetenciák:

      A képzésben résztvevő a képzés végére képes lesz:

      • A megfigyelni a különböző nevelési helyzeteket a családi bölcsődében. Képes elkülöníteni az érzékelhető valóságot és az értelmezését.
      • Felismerni és értelmezni különböző nevelési helyzetekben a gyermekek/szülők és a saját szükségleteit, érzéseit, és képes ezeket kommunikálni, megfelelően reagálni.
      • Ismeri a mentalizáció fogalmát, képes értelmezni a nevelési helyzeteket, meg tudja fogalmazni saját- és a helyzet többi résztvevőjének szükségleteit, érzéseit.
      • Megérti az egyes kötődési típusokra jellemző viselkedési mintázatokat, képes ezek felismerésére különböző nevelési helyzetekben.
      • Ismeri az erőszakmentes kommunikáció fogalmát. Ismeri és képes használni azokat a kommunikációs technikákat, amelyek segítenek a konfliktushelyzetek megoldásában.
      • Támogató attitűddel fordul a rábízott gyermekek és szüleik felé.
      • Felismeri azokat a nevelési problémákat, amelyek meghaladják a saját kompetenciáját és képes más szakemberekkel együttműködni a probléma megoldásában.
      • Felismeri a saját kompetenciájába tartozó nevelési nehézségeket
      • A továbbképzés teljesítésének feltételei: Írásbeli megfigyelési feladat, három alkalommal végzett megfigyelés rögzítése a megfigyelési naplóban és elemzése a munkafüzetben. A megfigyelések feladatmegoldás során szerzett saját tapasztalatok értő bemutatása a tanórákon. A tanórákon aktív és konstruktív részvétel. A képzés zárásakor a résztvevő szóbeli önreflexiója saját fejlődéséről és önfejlesztési elképzeléseiről.