NEVELÉSI NEHÉZSÉGEK A BÖLCSŐDÉSKORÚ GYERMEKEK ELLÁTÁSBAN
-
Képzés azonosító száma: T-NEB-9
Jelenléti képzés: 1015 Budapest, Donáti utca 51.
Képzésindítás: 2025. 09. 27. jelenléti képzés
Továbbképzési pontérték: 32
Jelentkezési és befizetési határidő: 2025. 09. 20.
Képzés óraszáma: 20 tanóra (megengedett hiányzás 2 tanóra)
Képzés díja: 37.000.- Ft, azaz harminchétezer Forint
Raiffeisen Bank Zrt. 12042809-00102037-00200007
Kérjük a megjegyzés rovatban tüntessék fel a tanfolyamon résztvevő nevét és a képzés azonosító számát. A jelentkezéseket a befizetések beérkezésének megfelelően rangsoroljuk.
Képzési ütemezése:
2025. 09. 27. szombat
2025. 10. 04. szombat
2025. 10. 11. szombat
2025. 10. 18. szombat
Képzési program:
A tanfolyam célja, hogy segítsen a nehezen kezelhető gyerekkel végzett munkában pedagógiai eszköztárunkat gazdagítani. Nem elméleti tudást, hanem gyakorlati segítséget kíván adni. A képzés folyamán az általunk hozott eseteket vesszük górcső alá. Célunk a problémák mélyebb megértése, megoldások keresése a csoport közös tapasztalatai alapján.
A képzésen többféle módszerrel dolgozunk: Interaktív előadás; kiscsoportos beszélgetések; egyéni munka (munkafüzet, megfigyelési napló).
Az egyes képzési napok közötti időszakban megfigyelési naplót vezetünk, amit a következő alkalommal kiértékelünk: történt-e változás; ha igen, mi vált be; milyen újabb lépéseket tehetünk.
A képzéssel megszerezhető kompetenciák:
A képzésben résztvevő a képzés végére képes lesz:
- A megfigyelni a különböző nevelési helyzeteket a családi bölcsődében. Képes elkülöníteni az érzékelhető valóságot és az értelmezését.
- Felismerni és értelmezni különböző nevelési helyzetekben a gyermekek/szülők és a saját szükségleteit, érzéseit, és képes ezeket kommunikálni, megfelelően reagálni.
- Ismeri a mentalizáció fogalmát, képes értelmezni a nevelési helyzeteket, meg tudja fogalmazni saját- és a helyzet többi résztvevőjének szükségleteit, érzéseit.
- Megérti az egyes kötődési típusokra jellemző viselkedési mintázatokat, képes ezek felismerésére különböző nevelési helyzetekben.
- Ismeri az erőszakmentes kommunikáció fogalmát. Ismeri és képes használni azokat a kommunikációs technikákat, amelyek segítenek a konfliktushelyzetek megoldásában.
- Támogató attitűddel fordul a rábízott gyermekek és szüleik felé.
- Felismeri azokat a nevelési problémákat, amelyek meghaladják a saját kompetenciáját és képes más szakemberekkel együttműködni a probléma megoldásában.
- Felismeri a saját kompetenciájába tartozó nevelési nehézségeket
- A továbbképzés teljesítésének feltételei: Írásbeli megfigyelési feladat, három alkalommal végzett megfigyelés rögzítése a megfigyelési naplóban és elemzése a munkafüzetben. A megfigyelések feladatmegoldás során szerzett saját tapasztalatok értő bemutatása a tanórákon. A tanórákon aktív és konstruktív részvétel. A képzés zárásakor a résztvevő szóbeli önreflexiója saját fejlődéséről és önfejlesztési elképzeléseiről.
- Képzés azonosító száma: T-NEB-10
Jelenléti képzés: 1015 Budapest, Donáti utca 51.
Képzésindítás: 2025. 10. 17. jelenléti képzés
Továbbképzési pontérték: 32
Jelentkezési és befizetési határidő: 2025. 10. 10.
Képzés óraszáma: 20 tanóra (megengedett hiányzás 2 tanóra)
Képzés díja: 37.000.- Ft, azaz harminchétezer Forint
Raiffeisen Bank Zrt. 12042809-00102037-00200007
Kérjük a megjegyzés rovatban tüntessék fel a tanfolyamon résztvevő nevét és a képzés azonosító számát. A jelentkezéseket a befizetések beérkezésének megfelelően rangsoroljuk.
Képzési ütemezése:
2025. 10. 17. péntek délután
2025. 11. 07. péntek délután
2025. 11. 14. péntek délután
2025. 11. 28. péntek délután
Képzési program:
A tanfolyam célja, hogy segítsen a nehezen kezelhető gyerekkel végzett munkában pedagógiai eszköztárunkat gazdagítani. Nem elméleti tudást, hanem gyakorlati segítséget kíván adni. A képzés folyamán az általunk hozott eseteket vesszük górcső alá. Célunk a problémák mélyebb megértése, megoldások keresése a csoport közös tapasztalatai alapján.
A képzésen többféle módszerrel dolgozunk: Interaktív előadás; kiscsoportos beszélgetések; egyéni munka (munkafüzet, megfigyelési napló).
Az egyes képzési napok közötti időszakban megfigyelési naplót vezetünk, amit a következő alkalommal kiértékelünk: történt-e változás; ha igen, mi vált be; milyen újabb lépéseket tehetünk.
A képzéssel megszerezhető kompetenciák:
A képzésben résztvevő a képzés végére képes lesz:
- A megfigyelni a különböző nevelési helyzeteket a családi bölcsődében. Képes elkülöníteni az érzékelhető valóságot és az értelmezését.
- Felismerni és értelmezni különböző nevelési helyzetekben a gyermekek/szülők és a saját szükségleteit, érzéseit, és képes ezeket kommunikálni, megfelelően reagálni.
- Ismeri a mentalizáció fogalmát, képes értelmezni a nevelési helyzeteket, meg tudja fogalmazni saját- és a helyzet többi résztvevőjének szükségleteit, érzéseit.
- Megérti az egyes kötődési típusokra jellemző viselkedési mintázatokat, képes ezek felismerésére különböző nevelési helyzetekben.
- Ismeri az erőszakmentes kommunikáció fogalmát. Ismeri és képes használni azokat a kommunikációs technikákat, amelyek segítenek a konfliktushelyzetek megoldásában.
- Támogató attitűddel fordul a rábízott gyermekek és szüleik felé.
- Felismeri azokat a nevelési problémákat, amelyek meghaladják a saját kompetenciáját és képes más szakemberekkel együttműködni a probléma megoldásában.
- Felismeri a saját kompetenciájába tartozó nevelési nehézségeket
- A továbbképzés teljesítésének feltételei: Írásbeli megfigyelési feladat, három alkalommal végzett megfigyelés rögzítése a megfigyelési naplóban és elemzése a munkafüzetben. A megfigyelések feladatmegoldás során szerzett saját tapasztalatok értő bemutatása a tanórákon. A tanórákon aktív és konstruktív részvétel. A képzés zárásakor a résztvevő szóbeli önreflexiója saját fejlődéséről és önfejlesztési elképzeléseiről.