NEVELÉSI NEHÉZSÉGEK A BÖLCSŐDÉSKORÚ GYERMEKEK ELLÁTÁSBAN
Képzés azonosító száma: T-NEB-10
Jelenléti képzés: 1015 Budapest, Donáti utca 51.
Képzésindítás: 2025. 11. 14. jelenléti képzés
Továbbképzési pontérték: 32
Jelentkezési és befizetési határidő: 2025. 11. 10.
Képzés óraszáma: 20 tanóra (megengedett hiányzás 2 tanóra)
Képzés díja: 37.000.- Ft, azaz harminchétezer Forint
Raiffeisen Bank Zrt. 12042809-00102037-00200007
Kérjük a megjegyzés rovatban tüntessék fel a tanfolyamon résztvevő nevét és a képzés azonosító számát. A jelentkezéseket a befizetések beérkezésének megfelelően rangsoroljuk.
Képzési ütemezése:
2025. 11. 14. péntek délután 17 00 óra
2025. 11. 28. péntek délután 17 00 óra
2025. 12. 12. péntek délután 17 00 óra
2025. 12. 19. péntek délután 17 00 óra
Képzési program:
A tanfolyam célja, hogy segítsen a nehezen kezelhető gyerekkel végzett munkában pedagógiai eszköztárunkat gazdagítani. Nem elméleti tudást, hanem gyakorlati segítséget kíván adni. A képzés folyamán az általunk hozott eseteket vesszük górcső alá. Célunk a problémák mélyebb megértése, megoldások keresése a csoport közös tapasztalatai alapján.
A képzésen többféle módszerrel dolgozunk: Interaktív előadás; kiscsoportos beszélgetések; egyéni munka (munkafüzet, megfigyelési napló).
Az egyes képzési napok közötti időszakban megfigyelési naplót vezetünk, amit a következő alkalommal kiértékelünk: történt-e változás; ha igen, mi vált be; milyen újabb lépéseket tehetünk.
A képzéssel megszerezhető kompetenciák:
A képzésben résztvevő a képzés végére képes lesz:
- A megfigyelni a különböző nevelési helyzeteket a családi bölcsődében. Képes elkülöníteni az érzékelhető valóságot és az értelmezését.
- Felismerni és értelmezni különböző nevelési helyzetekben a gyermekek/szülők és a saját szükségleteit, érzéseit, és képes ezeket kommunikálni, megfelelően reagálni.
- Ismeri a mentalizáció fogalmát, képes értelmezni a nevelési helyzeteket, meg tudja fogalmazni saját- és a helyzet többi résztvevőjének szükségleteit, érzéseit.
- Megérti az egyes kötődési típusokra jellemző viselkedési mintázatokat, képes ezek felismerésére különböző nevelési helyzetekben.
- Ismeri az erőszakmentes kommunikáció fogalmát. Ismeri és képes használni azokat a kommunikációs technikákat, amelyek segítenek a konfliktushelyzetek megoldásában.
- Támogató attitűddel fordul a rábízott gyermekek és szüleik felé.
- Felismeri azokat a nevelési problémákat, amelyek meghaladják a saját kompetenciáját és képes más szakemberekkel együttműködni a probléma megoldásában.
- Felismeri a saját kompetenciájába tartozó nevelési nehézségeket
- A továbbképzés teljesítésének feltételei: Írásbeli megfigyelési feladat, három alkalommal végzett megfigyelés rögzítése a megfigyelési naplóban és elemzése a munkafüzetben. A megfigyelések feladatmegoldás során szerzett saját tapasztalatok értő bemutatása a tanórákon. A tanórákon aktív és konstruktív részvétel. A képzés zárásakor a résztvevő szóbeli önreflexiója saját fejlődéséről és önfejlesztési elképzeléseiről.