Nevelési nehézségek a bölcsődéskorú gyermekek ellátásában

NEVELÉSI NEHÉZSÉGEK A BÖLCSŐDÉSKORÚ  GYERMEKEK ELLÁTÁSBAN

  • Képzés azonosító száma: T-NEB-8

    Jelenléti képzés: NYÍREGYHÁZA

    Képzésindítás: 2025. 04. 26. jelenléti képzés

    Továbbképzési pontérték: 32

    Jelentkezési és befizetési határidő: 2025. 04. 22.

    Képzés óraszáma: 20 tanóra (megengedett hiányzás 2 tanóra)

    Képzés díja: 37.000.- Ft, azaz harminchétezer Forint

    Raiffeisen Bank Zrt. 12042809-00102037-00200007

    Kérjük a megjegyzés rovatban tüntessék fel a tanfolyamon résztvevő nevét és a képzés azonosító számát. A jelentkezéseket a befizetések beérkezésének megfelelően rangsoroljuk.

    Képzési ütemezése:

     2025. 04. 26. jelenléti képzés

    2025. 05. 17.

    2025. 05. 24.

    2025. 05. 31. jelenléti képzés

    online jelentkezés

    Képzési program:

    A tanfolyam célja, hogy segítsen a nehezen kezelhető gyerekkel végzett munkában pedagógiai eszköztárunkat gazdagítani. Nem elméleti tudást, hanem gyakorlati segítséget kíván adni. A képzés folyamán az általunk hozott eseteket vesszük górcső alá. Célunk a problémák mélyebb megértése, megoldások keresése a csoport közös tapasztalatai alapján.

    A képzésen többféle módszerrel dolgozunk: Interaktív előadás; kiscsoportos beszélgetések; egyéni munka (munkafüzet, megfigyelési napló).

    Az egyes képzési napok közötti időszakban megfigyelési naplót vezetünk, amit a következő alkalommal kiértékelünk: történt-e változás; ha igen, mi vált be; milyen újabb lépéseket tehetünk.

    A képzéssel megszerezhető kompetenciák:

    A képzésben résztvevő a képzés végére képes lesz:

    • A megfigyelni a különböző nevelési helyzeteket a családi bölcsődében. Képes elkülöníteni az érzékelhető valóságot és az értelmezését.
    • Felismerni és értelmezni különböző nevelési helyzetekben a gyermekek/szülők és a saját szükségleteit, érzéseit, és képes ezeket kommunikálni, megfelelően reagálni.
    • Ismeri a mentalizáció fogalmát, képes értelmezni a nevelési helyzeteket, meg tudja fogalmazni saját- és a helyzet többi résztvevőjének szükségleteit, érzéseit.
    • Megérti az egyes kötődési típusokra jellemző viselkedési mintázatokat, képes ezek felismerésére különböző nevelési helyzetekben.
    • Ismeri az erőszakmentes kommunikáció fogalmát. Ismeri és képes használni azokat a kommunikációs technikákat, amelyek segítenek a konfliktushelyzetek megoldásában.
    • Támogató attitűddel fordul a rábízott gyermekek és szüleik felé.
    • Felismeri azokat a nevelési problémákat, amelyek meghaladják a saját kompetenciáját és képes más szakemberekkel együttműködni a probléma megoldásában.
    • Felismeri a saját kompetenciájába tartozó nevelési nehézségeket
    • A továbbképzés teljesítésének feltételei: Írásbeli megfigyelési feladat, három alkalommal végzett megfigyelés rögzítése a megfigyelési naplóban és elemzése a munkafüzetben. A megfigyelések feladatmegoldás során szerzett saját tapasztalatok értő bemutatása a tanórákon. A tanórákon aktív és konstruktív részvétel. A képzés zárásakor a résztvevő szóbeli önreflexiója saját fejlődéséről és önfejlesztési elképzeléseiről.